24 Şubat 2019 Pazar

Fince Test 5

Bu testlerin amacı, Fince fiilleri çekilmiş halde gördüğümüzde onun hangi şahıs, hangi zaman olduğunu ve edilgen fiil çekimi olup olmadığını anlamak. Bu alıştırmada da ikili gruplar yaptım, bakın bakalım ayırabiliyor musunuz. Kelimelerin Türkçeye tercümesi üzerinde durmuyorum, anlamları konuyla ilgili yazıda var zaten.

  1. O, geçmiş zaman-O, şimdiki zaman
    • Meni Nukkuu Unohti Tulee
  2. Biz, şimdiki zaman-Biz, geçmiş zaman
    • Tulimme Näemme Olemme Luimme 
  3. Ben, geçmiş zaman-Siz, geçmiş zaman
    • Menin Unohditte Menitte Luin 
  4. Edilgen çekim şimdiki zaman-Onlar, şimdiki zaman
    • Tehdään Syövät Nähdään Menevät 
  5. Sen, şimdiki zaman-edilgen çekim geçmiş zaman
    • Olet Tultiin Unohdettiin Teet 
  6. Onlar, şimdiki ve/veya geçmiş zaman-Siz, geçmiş zaman
    • Nukuitte Juoksivat Näkevät Juoksitte 
  7. Onlar, geçmiş zaman-O, geçmiş zaman
    • Söivät Nukkui Näkivät Söi 
  8. Ben, geçmiş zaman-edilgen çekim geçmiş zaman
    • Näin Oltiin Syötiin Join 
  9. Sen, geçmiş zaman-Biz, şimdiki zaman
    • Menemme Juomme Joit Menit 
  10. O, şimdiki zaman-Sen, geçmiş zaman
    • Lukee Syö Söit Teit
Şimdiki zaman ve geçmiş zaman fiil çekimi
Edilgen fiil çekimi
Verbix fiil çekimleri

Verbix'te çekimlerine en sık bakılan fiillerin bütün çekimleriyle ilgili bir seri alıştırma hazırlıyorum. Yukarıdaki alıştırma bunlardan üçüncüsü. İlki Fince Test 3, ikincisi Fince Test 4 idi ve cevaplarını da yayınladım, "cevaplar" etiketli yazılardan bulabilirsiniz.

Son güncellediğim yazım

Bilinen Geçmiş Zaman-Imperfekti

Bu yazının tamamını  Imperfekti-Bilinen Geçmiş Zaman | Keyfimce Fince (wordpress.com)  adresinde bulabilirsiniz. Bilinen geçmiş zaman fiil ç...