2 Mart 2019 Cumartesi

Fince Test 6

Fince fiillerle ilgili bir önceki alıştırmamızda fiilleri yine dörtlü gruplar şeklinde vermiştim ve bunları "O, geçmiş zaman, siz, şimdiki zaman" gibi çiftlere ayırmaya çalışmıştık. Bu defa, çiftlerin hangi şahıs ve hangi zaman olduğunu aşağıya yazdım, bunları eşleştirip* cevaplarınızı kontrol edebilirsiniz. Ben de, çiftleri oluştururken olduğu gibi cevapları hazırlarken de çalışmış olacağım. Yalnız, en sona kalanlardan oluştuğu için 10. madde biraz tuhaf oldu.



  1. Unohtaa Näen Nukkuu Olen
  2. Luetaan Juostaan Juoksi Luki 
  3. Menet Syötte Tulette Nukut 
  4. Unohdat Luet Juoksen Juon 
  5. Unohtivat Näitte Teitte Nukkuvat 
  6. Söin Juoksin Tekivät Menivät 
  7. Nukuit Juoksit Luitte Olette 
  8. Juot Näet Luki Teki 
  9. Tulit Tulivat Menevät Juokset 
  10. Juoksi Näkee Juotte Juoksemme
A. Sen, onlar, onlar, sen          
B. Sen, sen, siz, siz                 
C. Ben, ben, onlar onlar          
D. O, ben, o, ben                    
E. Onlar, siz, siz, onlar            
F. Sen, siz, siz, sen                  
G. O, o, siz, biz
H. Sen, sen, o, o
İ. Edilgen, edilgen, o, o
J. Sen, sen, ben, ben
K. Biz, biz, sen, sen

a. Hepsi şimdiki zaman
b. Hepsi geçmiş zaman
c. İki şimdiki, iki geçmiş zaman
d. Üçü geçmiş zaman, biri şimdiki zaman
e. İki geçmiş zaman, iki şimdiki zaman
f. Bir geçmiş zaman, üçü şimdiki zaman



*Şahıslarda bir tane de fazladan koydum, "sona kalan da budur" deyip es geçmeyin diye. Fransızca kursunda böyle yapıyorlar. Böylece, Verbix'te çekimlerine en sık bakılan fiillerin şimdiki zaman, geçmiş zaman etken ve edilgen çekimlerinin tamamını kapsayan alıştırma serimizi bitirdik. Yukarıdaki alıştırma bunlardan dördüncüsü oluyor. Serinin diğer testleri, Fince Test 3, Fince Test 4 ve Fince Test 5. Cevapları, testlerin altındaki bağlantılardan ve "cevaplar" etiketli yazılardan bulabilirsiniz.

Fince Test 6 Cevaplar

Son güncellediğim yazım

Bilinen Geçmiş Zaman-Imperfekti

Bu yazının tamamını  Imperfekti-Bilinen Geçmiş Zaman | Keyfimce Fince (wordpress.com)  adresinde bulabilirsiniz. Bilinen geçmiş zaman fiil ç...