8 Mart 2019 Cuma

Fince Test 8

Partitif Partitiivi 1 başlıklı yazımda konuya bir giriş yapmış ve Fince kelimelerin partitif (partitiivi) halini nasıl oluşturacağımızla ilgili kuralların bir kısmını vermiştim. Burada da onlarla ilgili bir alıştırma hazırladım. Zor olmasın diye en başa birer örnek koydum, geri kalanları biz ona göre yapalım dedim. Türkçe karşılıklarını da yazdım ki bu arada biraz da yeni Fince kelimeler öğrenmiş olalım. 

kahvi: kahve
kahvia
valokuva: fotoğraf
………..
mekko: elbise
……...
sänky: yatak
……...
jalkapallo: futbol
……..…..
televisio: televizyon
televisiota
yö: gece
…..
pää: baş
…..
radio: radyo
…..
sampoo: şampuan
……...
nainen: kadın
naista
lautanen: tabak
……..…..
hevonen: at
……..…..
ihminen: insan
……..…..
kukkanen: küçük çiçek*
……..…..
kevät: ilkbahar
kevättä
avain: anahtar
…….
mies: erkek
…….
puhelin: telefon
……....
sormus: yüzük
……....

*Bazıları buna çiçecik der.


Cevapları yayınladım.

Son güncellediğim yazım

Bilinen Geçmiş Zaman-Imperfekti

Bu yazının tamamını  Imperfekti-Bilinen Geçmiş Zaman | Keyfimce Fince (wordpress.com)  adresinde bulabilirsiniz. Bilinen geçmiş zaman fiil ç...