8 Mart 2019 Cuma

Fince Test 7

Fince partitifle ilgili kaynakları karıştırırken anladım ki, Fince faydalı ifadeler yazımdaki cümlelerin bazısında zaten partitif varmış. Şimdi onları bir gözden geçirdim, hangilerinin partitif olduğunu ve kelimelerin yalın halini (nominatiivi) buldum. Siz de aynı gözle bir bakın, cevapları yayınladım bile.
  1. Missä on vessa: tuvalet nerede?
  2. En puhu suomea: Fince bilmiyorum (konuşmuyorum)
  3. Kiitos paljon: çok teşekkürler
  4. En tiedä: bilmiyorum
  5. Hyvää päivää: iyi günler
  6. Hyvää huomenta: iyi sabahlar
  7. Hyvää iltaa: iyi akşamlar
  8. Mitä kuuluu: ne haber?
  9. Mikä sinun nimesi on: senin adın nedir?
  10. Rakastan sinua: seni seviyorum 
Bu testle ilgili konu anlatımı
Partitifle ilgili diğer bir test

Son güncellediğim yazım

Bilinen Geçmiş Zaman-Imperfekti

Bu yazının tamamını  Imperfekti-Bilinen Geçmiş Zaman | Keyfimce Fince (wordpress.com)  adresinde bulabilirsiniz. Bilinen geçmiş zaman fiil ç...