23 Mart 2019 Cumartesi

Fince Test 6 Cevaplar

Fince Test 6 başlıklı alıştırmamızın cevaplarını aşağıda görebilirsiniz. Farklı nedenlerle farklı fiilleri seçtiyseniz ya da cevaplarda hata olduğunu düşünüyorsanız yorum bırakın. 

1. D. a.
Unohtaa Näen Nukkuu Olen
O, ben, o, ben. Hepsi şimdiki zaman.

2. İ. c.
Luetaan Juostaan Juoksi Luki
Edilgen, edilgen, o, o. İki şimdiki, iki geçmiş zaman

3. F. a.
Menet Syötte Tulette Nukut
Sen, siz, siz, sen. Hepsi şimdiki zaman.

4. J. a.
Unohdat Luet Juoksen Juon
Sen, sen, ben, ben. Hepsi şimdiki zaman

5. E. b.
Unohtivat Näitte Teitte Nukkuvat
Onlar, siz, siz, onlar. Hepsi geçmiş zaman

6. C. b.
Söin Juoksin Tekivät Menivät
Ben, ben, onlar onlar. Hepsi geçmiş zaman

7. B. d.
Nukuit Juoksit Luitte Olette
Sen, sen, siz, siz. Üçü geçmiş zaman, biri şimdiki zaman

8. H. c.
Juot Näet Luki Teki
Sen, sen, o, o. İki şimdiki, iki geçmiş zaman

9. A. e.
Tulit Tulivat Menevät Juokset
Sen, onlar, onlar, sen. İki geçmiş zaman, iki şimdiki zaman

10. G. f.
Juoksi Näkee Juotte Juoksemme
O, o, siz, biz. Bir geçmiş zaman, üçü şimdiki zaman


Sonraki teste bakayım

Son güncellediğim yazım

Bilinen Geçmiş Zaman-Imperfekti

Bu yazının tamamını  Imperfekti-Bilinen Geçmiş Zaman | Keyfimce Fince (wordpress.com)  adresinde bulabilirsiniz. Bilinen geçmiş zaman fiil ç...