2 Nisan 2019 Salı

Fince Test 7 Cevaplar

Fince Test 7 testimizde, bloga ilk başladığım zamanlarda yazmış olduğum Fince faydalı ifadeler yazısındaki cümlelerde partitif (partitiivi) halde bulunan kelimeleri ve bunların nominatif halini bulacaktık. Partitifleri koyulaştırdım, nominatiflerini de alta yazdım.
  1. Missä on vessa: Tuvalet nerede? 
  2. En puhu suomea: Fince bilmiyorum (konuşmuyorum)
  3. Kiitos paljon: Çok teşekkürler 
  4. En tiedä: Bilmiyorum
  5. Hyvää päivää: İyi günler 
  6. Hyvää huomenta: İyi sabahlar 
  7. Hyvää iltaa: İyi akşamlar 
  8. Mitä kuuluu: Ne haber? 
  9. Mikä sinun nimesi on: Senin adın nedir? 
  10. Rakastan sinua: Seni seviyorum 
  • suomi: Fince
  • hyvä: iyi
  • päivä: gün
  • huomen: sabah
  • ilta: akşam
  • mikä: ne
  • sinä: sen
Gördüğünüz gibi, Fince "seni seviyorum" derken kullandığımız sinua kelimesi Türkçeye "seni" olarak çevrilmekle birlikte ismin i hali değil, Fincedeki partitif halidir.

İpucu: Mikä nedir, mitä nedir diye bakıyorum, ikisi de "ne" demektir diye geçiyor çok yerde. Doğru ama, mitä meğer partitifmiş. Bir soru kelimesinin de partitifi olabileceğini öğrenmiş olduk. O zaman, partitifle ilgili bir sonraki teste bakayım.

Son güncellediğim yazım

Bilinen Geçmiş Zaman-Imperfekti

Bu yazının tamamını  Imperfekti-Bilinen Geçmiş Zaman | Keyfimce Fince (wordpress.com)  adresinde bulabilirsiniz. Bilinen geçmiş zaman fiil ç...